Speakers of Islam

Everyone must GO

 
 
 
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
 
 
Semenjak menjak nih , ramai sangat yang telah meninggalkan kita .. ramai yang telah dipanggil oleh Allah , kerana tempoh masa hidup mereka telah diberhentikan oleh Allah .. Sedarkah kita , bila-bila masa sahaja turn kita pulak ? 
sesiapa pun tak boleh nak cakap "STOP!" dekat malaikat supaya jangan tarik nyawa kita .. masa tuh , takda masa lagi kita dah nak taubat . apabila Allah mengatakan "KUN FAYAKUN" lalu , tiada siapa yang boleh membantah kata-kataNYA walaupun malaikat sendiri .. Sebenarnya kepergian mereka memberi pengajaran untuk kita semua yang hidup ini bertaubat dan perbanyakkan amalan yang kita kosong nih .. 
yang pergi tetap pergi ..Setiap yang hidup pastikan akan merasai mati , tak kira la kita sedar atau tidak ia datang tanpa tanpa diduga . mungkin sekarang mungkin sekejap lagi mungkin esok munking hari ini kita tidak mampu meramal tapi kita mampu beramal sebelum sampai ajal yang tidak dicepatkan walaupun sesaat dan tidak dilewatkan walau sesaat sudah banyak ke amal kita untuk bersedia menanti kehadirannya ? adakah kita memperoleh azab atau nikmat kubur syurga atau neraka ? itu hanyalah ilmu Allah . kita hanya berharap kepada Allah agar kita mneniggalkan jasad dalam keadaan yang baik 
AMIN......
 
Al-Fatihah untuk JURIAH BINTI SEHAB ( Nenek saya)
telah kerahmatuAllah pada 12-05-2012
 
Al-Fatihah untuk Cikgu Norita 
telah kerahmatuAllah pada 29-05-2011

dan tidak lupa juga Hamster saya yang telah mati pada
27-05-2012